28 sep. 2008

Höstfärger

Sydde upp en väska i höstfärger idag, ville prova "juopon polku" blocket med rundade former. Vet inte vad det kallas på svenska men på engelska är det något "drinkers........" osv. Ett ganska intressant block med många variationsmöjligheterJag piffade upp min variant med passpoaler som jag lade in mellan de två tyglagren........
....det gula tyget har solrosor som print och känns fräscht tillsammans med grönt och vinrött........
.....råkade ha hemma knappar som ser ut som solrosor.......vad kan väl passa bättre en det på denna väska?
Som fyllning har jag satt filt med lim-yta och då fått en viss stadga på den
Och här har vi bottendelen till beskådning, langettsöm i gult sydda med maskin fick hänga med som en detalj på de rundade blocken.
En trevlig början på den nya veckan önskar jag er alla!!!!!!!!!!!!

3 kommentarer:

  1. fin väska du har sytt härliga färger,

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig höstväska! Lyser upp i höstmörkret. KRAM

    SvaraRadera
  3. Vilka makalöst fina väskor du syr. Jag bara gapar av beundran.

    SvaraRadera