18 jan. 2009

Utmärkelse

Hade lyckan att bli förärad med en utmärkelse IGEN! Det är Halling Jenta som kommit ihåg mej med denna fina utmärkelse. TACK tack kära du, jag blev jätteglad!Tyvärr så är jag inte sådär superbra på norska så jag tog mej friheten att kopiera rakt av den text som hör till Awarden som Halling Jenta skrivit på sin blogg. Jag är rädd att min översättning skulle avvika från orginaltexten om jag försöker mej på den. Så här kommer den alltså på norska:


Teksten som høyrer med er:“Denne bloggen investerer i og tror på NÆRHET- nærhet i rom, tid og forhold! Disse bloggerne er usedvanlig sjarmerende og søte, og formålet er å finne og å være venner. De er ikke opptatt av utmerkelser og selvhevdelse. Vårt håp er at når båndene på disse utmerkelser er kuttet, vil enda flere vennskap ha forplantet seg. Vær vennlig å gi litt ekstra oppmerksomhet til disse! Gi denne utmerkelsen til åtte bloggere, som igjen må velge seg åtte nye.
Är den inte alldeles underbar och rörande!!!!!!!
Nu vill jag skänka den vidare till
Kan ju hända att någon av er redan har fått utmärkelsen, men ni är väl värda dubbelt upp i så fall.
Tack än en gång Halling Jenta!!!!!!!

8 kommentarer:

  1. Om du bara visste hur glad, förvånad och stolt du har gjort mig! Jag som tycker att DU är så fantastisk i ditt skapande och så får JAG en utmärkelse av DIG!! Tack så jättejättemycket!! Det kommer nog att dröja några dagar innan jag bloggar om den, jag måste fundera lite på vilka jag ska skicka den vidare till. Tack än en gång!
    /June på www.junebacken.se

    SvaraRadera
  2. Tack så hemskt mycket för awarden! Nu blev jag glad...att det är måndag i morgon gör ingenting!

    SvaraRadera
  3. Tusen takk for at du ville dele awarden med meg,og gratulerer til deg og, velfortjent:)
    Du syr så flotte vesker,du er kjempeflink med farger og nydelig løper på bordet etter mønster i quiltemagasinet:)
    Ønsker deg en fin søndagskveld!
    Klem Linda

    SvaraRadera
  4. Ett jätteTACK för utmärkelsen, min allra första dessutom. Extra roligt att den kommer från dig, du som är en så duktig och kreativ person.

    SvaraRadera
  5. Tack, så mycket för utmärkelsen, jag känner mig väldigt stolt och glad. Man känner sig dessutom så beärad när man får den av någon, som själv håller på med handarbete och är så duktig som du!
    Hur ska jag göra, vet jag inte, jag har nämligen redan fått den en gång tidigare, så det blir lite svårt för mig.....

    SvaraRadera
  6. OH! Så mycket fint du sytt!!!
    Du och bloggen är verkligen värda denna utmaning!
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  7. ...inte utmaning... UTMÄRKELSE, menade jag ju förståss!!! =)

    SvaraRadera
  8. Jag vill ge samma utmärkelse till dig för att jag beundrar det du gör så mycket. Jag är ständigt in på din sida för att bli inspirerad och jag blir alltid lika imponerad varje gång.
    Tusen tack för att jag fick den av dig!

    SvaraRadera