28 apr. 2009

Rött och blått

Sydde presenter åt två personer som jag inte känner så där riktigt väl, men som jag ändå ville komma ihåg på något sätt p.g.a. att våra vägar nu kommer att skiljas åt.........jag visste vilka färger de gillar så jag körde med säkra kort och sydde sånt som jag antar att alla använder och i deras favoritfäger, den ena får grytlapp och grillvante i blått....
.........och den andra får sitt set i rött och svart...hmmmm....blev det för mycket jul över dem tro???? Nej, de får duga, nog kan man ha rött annan tid än på julen också.....

.........jag applicerade med tät sicksack så att de skall hålla många tvättar utan att gå upp i sömmarna........

...........här har vi då en närbild på den blåa varianten. Får se hur mottagandet blir i morgon.
Ha det gott!!!!!!!!!!!

6 kommentarer:

  1. De var ju ursnygga. De måste bli glada för så fina presenter!
    Anna-G

    SvaraRadera
  2. Så snygga de blev båda varianterna och det klart man kan ha rött andra tider än i juletider!
    Kram L

    SvaraRadera
  3. Jättesnygga ..vem skulle inte vilja ha dessa ???

    SvaraRadera
  4. Vilka snygga väskor du sytt. Detta är mitt första besök hos dej. Men jag kommer snart tillbaka igen och tittar lite mer.
    Ha en bra vecka.
    Kram Birgittta

    SvaraRadera
  5. Nyyydelig håndarbeider du lager! Skulle ønske jeg var like flink som deg! Ha en flott weekend!

    SvaraRadera
  6. Verkligen trevliga presenter du sytt.
    Irene

    SvaraRadera