27 aug. 2009

Torsdag kväll....

....och fortfarande mulet i den här delen av världen. Medan solen ännu sken passade jag på att sitta utomhus och njuta med ett broderi i händerna och naturligtvis blev det överdelen till en väska
When the weather is sunny and warm it´s nice to sit outside and do some sticherywork
Ja, jag vet........det finns en och annan halvfärdig i mitt syrum, men när vintern kommer är det trevligt att ha färdiga broderier att ta till

This is going to be a new bag, again!! Yes I know, I have some unfinished bags at home but I´m optimistic and believe that I´ll get them finished..........!!!
Kringelikrokar i tre färger på ljusblått linnetyg är resultatet
Used three colours in the stitchery and the fabric is light-blue linen
Här en närbild på "handtagets" broderi. Jag har haft massor med besökare på senaste tiden vilket betyder att det snart närmar sej ett tio-tusen besökar give away igen, får se vad jag skall hitta på för kul....hmmm.....spännande! Men mera om det i senare inlägg. Nu skall ni alla ha ett fint veckolsut, här i Österbotten firar vi sommaravslutning med brasor och fyrverkeri, tyvärr har det lovats regn.
This is a close up picture of the "handle". Have been a lot of visitors on my blog recently because of my square-bag tutorial so it will soon be a new give away when I´ve had 30 000 visitors, more about that later. Nice week-end to you all.

11 kommentarer:

  1. Dette var nydelig. Skjønne farger og flott mønster. Gleder meg til å se den ferdig.

    Mona

    SvaraRadera
  2. Gud vad fin vaskan kommer bli,vad fint du broderar!!!!Kul att ni gor brasor nu vid sommarens slut,det visste jag inte forekom i sverige.Sa mycket man lar sig!!ha det sa bra!!!

    SvaraRadera
  3. Du ska ha en bra villaavslutning med fina broderier! Jag ska JOBBA, jobba,jobba...

    SvaraRadera
  4. Så söta broderier! Kul att se också hur överdelen av väskan är klippt, den typen av handtag verkar väldigt praktiska.

    SvaraRadera
  5. Så nydelige broderier!Det kommer til å bli enda ei flott veske. Liker veskene dine veldig godt! Ha ei god helg!

    SvaraRadera
  6. Den väskan blir mycket fin.Det är så roligt att brodera.Härliga färger.
    Annika

    SvaraRadera
  7. En sån härlig väska deet blir, smart att samla broderier till hösten...eller när lusten faller på att sy. Jag har inte fått till nåot mönster på "din" väska. Tror jag får vänta tills du säljer dina mönster....:)
    Ha det bra
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Hej! Vilken vacker väska det kommer att bli. Jag gillar alla dina väskor.
    Kan du inte berätta lite mer om traditionerna ni har i Finland när sommaren är slut.
    Nu hoppas jag att du får en skön vecka.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  9. Vilken fin väska det kommer att bli, broderierna är jättefina. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  10. Your handles are lovely.

    SvaraRadera