11 okt. 2009

Blått och svart

Detta veckoslut har jag deltagit i energiska Lizzans sy-along. Hon har designat mönstret till denna väska/portfölj som deltagarna fick sej tillskickade via mejl. Det var jättekul att delta och jag blev nöjd med slutresultatet. Tack Lizzan för att jag fick delta!!!!

This weekend I participated in a sew-along that Lizzan arranged, it was fun! Below you see the bag I made. The pattern and description was send to me by mail because Lizzan lives in Sweden and I live in Finland. Thank you Lizzan for a lovely pattern!!!!

Jag sydde fast applicationerna med symaskinens langett-stygn, snabbt och behändigt
I used my sewingmachine to fasten the applications, quick and easy


Bilden på fodret och fickorna blev grötig för tyget har ett så oroligt mönster, men rymlig blev väskan, mycket praktisk storlek också. Ni ska alla ha en fin fortsättning på söndagen!!!!
Not a good photo of the bags inside, the lining-fabric is too mixed in colours. The bag is very spacious and the size is practical. Wish you a nice Sunday!!!!

14 kommentarer:

  1. Helt underbar fin väska!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Alltid noe fin å spennende her.:-) Du lager så utrulig mange fine vesker...
    Kommer snart igjen.

    SvaraRadera
  3. Kjempelekker veske, nydelige stoff og fargar.
    Ha ein fin søndag ;)

    SvaraRadera
  4. Din väska är supersnygg!! Tack för att du hjälpte mig i helgen! Kram Lizzan

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg!
    Anna-G/Pumlan

    SvaraRadera
  6. Hej! Vilken läcker väska du sytt. Den gillar jag jättemycket. Jag blir mer och mer sugen på att börja sy lappteknik igen. Men jag vet ju vilken tid det tar och jag har ju vävningen och den tar massor av tid också.
    Kramar till dej.
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Dette var en herlig veske, du syr så mye lekkert, artig og inspirende. Takk for titten :o)

    SvaraRadera
  8. nice bag...i really love your blog. you have a very nice blog and fills with wonderful and beautiful things to do... i can't start my day without looking at it....greetings,
    aida
    jarumemasku.blogspot.com

    SvaraRadera
  9. Härlig väska! Kul att sätta sin personliga prägel på saker man gör!
    Ha det bra! /Sari

    SvaraRadera
  10. Nydelig veske du har laget - flotte farger :-)

    SvaraRadera
  11. Couldyou please tell me, how the bag is called and where I can buy the pattern.Because I just love it.

    SvaraRadera