19 mars 2010

Rött och vitt igen

Jag har prövat på att sy blockhus utgående från en liksidig triangel som mittdel och konstaterade att ja......det här är också något jag gillar

I´ve sewed logcabins with a triangle as center and yes....I like them Roligt att leka med nyanser också, jag började med vitt i mitten och sydde fast mörkare remsor vartefter
Allways fun to use different shades of red fabric
Tänkte att det skulle gå bra att kombinera mina "red-work" broderier med trianglarna, i allafall färgmässigt, jag får se sen hur de passar form-mässigt, men det löser sej nog
I think I´m going to make a combination with my "red-work" stitchings
Man kan bygga upp dem i all oändlighet och få jättestora block, men jag tror jag håller mej till lite mindre trianglar för att lättare kunna foga ihop dem med broderierna.
Ha ett skönt veckoslut!!!!
Wish you a nice weekend!!!!!


7 kommentarer:

  1. Spännande!!! Ska bli kul att se resultatet sen.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Va har du nu hittat på för intressant?!! Det där ser jätteroligt ut! Nu bestämmer jag att du tar det med på söndag, så det så! Väldigt fint ihop med ditt "red-work" broderi.

    SvaraRadera
  3. Ohh vad läckert det blir!! Det vill jag oxå testa att sy... KRAM Lizzan

    SvaraRadera
  4. Så läckert! Jag gillar verkligen rött/vitt. Jättesöta broderier. Vart har du hittat dem?
    Hoppas du haft en härlig helg.
    :-)

    SvaraRadera
  5. Det där ser spännande ut och jag kommer nog att testa så småningom.

    SvaraRadera
  6. Det där ser verkligen kul ut. Lite annorlunda form, på en gammal teknik.Fräscht med de röda nyanserna också!

    SvaraRadera
  7. Kjempespennende, gleder meg til å se det ferdige resultatet. ;D

    SvaraRadera