25 apr. 2010

Syttnytt

Oooo så roligt att sy lappteknik igen, jag testade att sy snäckor och kände att ja...det här blir nog en väska bara jag fogar ihop dem rätt och slutresultatet ser ni nedan

So nice to do some patchwork again after all dressmaking. I sewed shells and noticed that yes.....these will become a bag too and the result you see below
Jag stoppade in handtaget i en av snäckorna på båda sidorna och sydde fast så slapp jag behändigt den "råa" änden på remmen
I putted the end of the handle in one shell on each side and got a nice finishing

Botten och handtaget frihandsquiltade jag med flerfärgstråd
I machine quilted the bottom and handle with multicolour thread

Insidan fick två fickor, en liten och en stor och så fäste jag ett magnetlås i övre kanten så att den inte gapar så stort. För övrigt blev jag nöjd med storleken på denna väska, blir bra att ha som sommarväska. Önskar alla en fin början på veckan, kram!
Two pockets and a magnetic lock inside. I´m very satisfied with the size of this bag, going to be useful when the summer comes. Wish you a nice start of the week, hugs!

23 kommentarer:

  1. Lekker!
    Den føyer seg inn i rekka blandt alle dei andre nydelige veskene dine.

    Ha ein fin søndag :-)

    SvaraRadera
  2. Jättefin väska! Och smart att "dölja" handtagsänden i ett "skal".

    SvaraRadera
  3. Du har gjort så många otroligt fina väskor, men jag tycker att denna är en av dom absolut vackraste!! Jättefina tyger och färger!!

    SvaraRadera
  4. Hei!
    Du lager såååå mye fint! Det er en ren fornøyelse å surfe rundt på bloggen din! :o)

    SvaraRadera
  5. Du syr så många fina väskor :) det här var en till! Smart sätt att gömma handtaget på.

    SvaraRadera
  6. Oj så fin väska du har sytt igen!! Du kan det där minsann! :O)

    SvaraRadera
  7. i love it....cantik (mean beautiful)

    SvaraRadera
  8. Oi, tämä on oikea #vappulaukku", pursuaa iloa.

    SvaraRadera
  9. Så flott den ble!
    Flotte farger og nydelig arbeid!
    Ha en god dag!

    Hilsen Torunn fra Stavanger/Norge

    SvaraRadera
  10. Kjempefine vesker du lagar.
    Er stum av beundring.
    Ha ein flott dag.

    SvaraRadera
  11. Mycket intressant att gömma handtaget så snyggt.

    SvaraRadera
  12. Alltså, dina väskor är helt underbart snygga, och läckra. Och hela tiden blir det nya varianter. Snäckskalsmönstret är jättefint. Färgerna helt underbara...Ååååh(!!) säger jag.

    SvaraRadera
  13. Wow, den var lekker!
    Morsomt mønster og herlige farger.

    mandagshilsen
    HegeT

    SvaraRadera
  14. As always, another beautiful bag! Gorgeous colour combination,interesting multi-color freemotion quilting.The shells must have taken a lot of time to stitch! Amazing! :)

    SvaraRadera
  15. Ännu en fantastiskt fin väska! Du är helt otrolig. :-)

    SvaraRadera
  16. Dine vesker er helt skjønne. Kjøpte mønster av deg i fjor, har sydd den nå og den skal sendes til USA. Et veskebytte. Kommer til å anbefale din blog. Alle skryter av den. Skal legge den på bloggen min når hun har fått den. Ha en fin dag, Kjerstin

    SvaraRadera
  17. Das ist ja eine Traumhaft schöne Tasche, viel viel Spaß damit.
    liebe Grüße Marika

    SvaraRadera
  18. Supersuperläcker snäckväska!

    SvaraRadera