6 mars 2012

Vårens höjdpunkt.......

........vad gäller lappteknik infaller veckoslutet 24-25 mars, för då ordnas rikstäckande quiltträffen här i Finland och denna gång i staden där jag bor, logon för tillställningen ser ni här under och dagarnas tema är ENERGI Vi är tre gillen som jobbat med detta i två års tid nu och snart så är det dags för festligheterna att börja


Ni kanske kommer ihåg att jag tidigare visade mina tillskärda remsor i regnbågens färger, jag har äntligen fått klart det projektet vilket kommer att vara utställt under quiltdagarna.


Vill inte visa det i helhet ännu, men en smygtitt kan jag allt bjuda på. Vi har flera utställningar och den här quilten hör till temat "energi" , har också gjort ett täcke med temat "havet" och så några till. Kommer mera bilder senare.

En fin fortsättning på veckan tillönskas er!!!!!!

10 kommentarer:

  1. Vad spännande!
    Regnbågsquiltarna utstrålar verkligen ENERGI!!!
    Lycka till!!!

    SvaraRadera
  2. Enligt smygtitten så blir det säkert en sevärd utställning som jag absolut skall besöka.
    Tack och lycka till!

    SvaraRadera
  3. Skulle vara så spännande att kunna deltaga men det blir lite för långt. Din smygtitt ger ju verkligen prov på färg-energi. Vill önska er riktigt härliga dagar med många besökare och stort utbyte!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med quiltträff i din stad. Hoppas du visar lite foton från allt vackert som kommer att visas där.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Kul med quiltträff, synd bara att jag inte visste att det var den helgen.Jag och KM kommer till Vasa och Jakobstad den 13-16/4 för att hälsa på sonen.
    Maria i Falun

    SvaraRadera
  6. Taas pidetään hullua jännityksessä. Mielenkiintoista....

    SvaraRadera
  7. Dette er vakre og klare farger. Du verden så deilig det er å se farger igjen, etter en mørk og lang vinter. Det er alltid så godt å hilde den nye årstiden velkommen med sterke flotte farger.

    Ha en finfin onsdag.

    SvaraRadera
  8. Mielenkiintoista, mutta sitten nähdään tilkkupäivillä. Ihanat värit.

    SvaraRadera