2 okt. 2012

Quilthelg

Jag var på Quilthelg till Kemi under veckoslutet och njöt i fulla drag av att få träffa nya människor med quilting som intresse, vi var nämligen 40 stycken på plats så det kom många tips och ideer från både höger och vänster och jag tror nog att alla hade lika kul som jag 
 När man anlände till anmälningsplatsen mottogs man av denna vackra välkommen-skylt
 Det ordnades workshops både lördag och söndag. Ena dagen sydde vi cupcakes.......
..................och andra dagen sydde vi segelbåtar i pappersteknik
 Här har vi flitiga damer
 Segelbåtar på löpande band
Det arrangerande gillet, Kemin tilkkukööri, hade med massor med arbeten sydda i pappersteknik
 Här en vacker skapelse som de hängt upp för detta tillfälle
 Ett till vackert arbete med nytänkande
Överallt hängde det fantastiska quiltar. Jag är glad att jag åkte till Kemi trots att vägen var lång, ca. 450 kilometer, men det var det värt. Nästa höst är det gillet i Rovaniemi som står för arrangemangen.
Stort TACK till Marjo-Riitta och Kemin Tilkkukööri för en finfin helg!!!!!!!!!!!!

5 kommentarer:

  1. Oj vad detta måste ha varit intressant. Det ger ju så mycket inspiration att få se vad andra gör också. Nu är du full av idéer så jag hoppas vi får se en del av dina arbeten även denna vinter. Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Det låter som Du har haft en härlig Quilthelg i Kemi. Att träffa likasinnade vänner, där man ger och tar, är fantastiskt inspirerande. Så jag förstår att Du känner Dig nöjd. En sådan här syhelg kan man leva länge på. Det är rena vitamininjektionen.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Ser att du haft en härlig helg tillsammans med dina quiltvänner.
    Vill man något så spelar inte avstånden så stor roll.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Spennende med så mange quiltere sammen en hel helg. Forstår godt at dere hadde det fint!!
    Mange spennende prosjekt.

    SvaraRadera
  5. härligt med träffar där man möter likasinnade. Pappars teknik, vad är det som är speciellt med det, ser spännande ut??!!

    SvaraRadera