31 juli 2014

Saxprydnad

Se vad jag har fått, en saxprydnad sydd med pyttesmå korsstygn
 Det var under Workshopen i Torneå som Marjo-Riitta sista dagen kom med denna söta presentpåse
 Se så fint hon har limmat rosor och skrivit Kiitos (tack på finska)
 Detta mästerverk som hon gjort är endast 4,5 x 4,5 cm så ni kan ju föreställa er hur små korsstygnen är och färgerna är ju mitt i prick för en som tycker om rosa
Vet inte om jag ens vågar sätta denna på min sax för jag vill ju inte smutsa ner den, kanske jag hänger den på väggen i stället så kan jag beundra den varje dag utan risk för slitage eller smuts :o)
Tusen tusen tack till Marjo-Riitta, det värmer mitt hjärta att du ansåg mej värd detta utsökt vackra handarbete!

Tuhannet kiitokset Marjo-Riitalle ihanasta lahjasta, sydäntä lämmittää että näit minun olevan tämän arvoinen, kiitos vielä kerran!

5 kommentarer:

  1. Oi, kuinka ihanan lahjan olet saanut:)

    SvaraRadera
  2. Det var en vacker gåva vilket mästerverk ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker broderad gåva du fått.
    Åkte ni från Kirkenär österut så körde ni säkert förbi Lekvattnet där jag bor. Det ligger vid E16.
    Jag bor 15 km från gränsen.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Suloinen työ, kuin karamelli.

    SvaraRadera