15 nov. 2014

Tyginköp

Marimekkobutiken har 15 % rabatt på alla tyger detta veckoslut och jag kunde ju inte hålla mej, var bara tvungen att ta mej en sväng dit
 Och naturligtvis hittade jag hur mycket intressant som helst, men det blev dessa två som fick komma med mej hem (ledsen över bildkvalitén)
 Det här tyget heter "Onnea etsimässä" på svenska något i stil med "Lycksökaren" och lycka söker vi väl alltid :))
 Det här tyget ser väldigt tråkigt ut såhär, men jag tror att det blir super som väska sen. Tyget heter "Tiiliskivi" på svenska "Tegelsten"
Så var jag in till den lokala tygbutiken och hittade detta tyg från Almedahl
Kommer att bli nya kuddfodral till vardagsrummet, så jag köpte en hel hög med dragkedjor också för det projektet.

Ni ska ha en fin fortsättning på veckoslutet, själv skall jag om ett par timmar gå på en  teaterpremiär till den svenskspråkiga teatern i stan. Kommer att bli kul.

Sköt om er!!!!!

4 kommentarer:

  1. Hienoja kankaita olet ostanut. Tiiliskivi on tuttua, mutta Onnea etsimässä onkin uusi, ihastuttava tuttavuus. Huomenna on Marikylän jäsenille Salainen sunnuntai ja huikleita alemyyntejä outlet-myymälöissä. Asun fillarimatkan päässä yhdestä, joten huomenna lähden pyöräilemään.... Tuo alin kangas on myös kaunis. Pidän tuollaisista graaffisista kankaista. Hyvää viikonloppua!

    SvaraRadera
  2. Snygga tyger ,jag har beställt svarta-vita-grå tyger till lappteknik 17 packor som kommer om en månad ,trevligt teaterbesök hoppas jag du får ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Upeita marikankaita löysit, hieno on myös Almedahl kangas, tulee kauniita tyynyjä:)

    SvaraRadera
  4. Marimekkotygerna är superhärliga och det kommer alldeles säkert att bli väldigt snyggt till en väska!
    Kramisar

    SvaraRadera