7 dec. 2015

Prickigt

På torsdag åker jag till Stockholm och då vill jag förstås ha en ny väska att hänga över axeln.
Grävde i mina tyglager och hittade en bit av Marimekko-tyget "Fokus" som lämnat från ett tidigare väskprojekt
 Tyckte att det kunde passa bra till modellen jag ville sy och prickigt är ju alltid kul

 Kortsidorna gjorde jag helsvarta för att bryta av det prickiga en aning, lagom är ju bäst :o)

 Axelremmarna fäste jag med D-ringar och remmarna fick fortsätta hela vägen runt väskan

 Sydde många fickor för att hålla reda på saker och ting som en Lappeklipp behöver ha med sej på resa. Gjorde också en "mellanvägg" med dragkedja

Dragkedjans ändar fick tygfyrkanter och en svart knapp som håller ner hela härligheten. I ändan av dragkedjans kläpp sydde jag fast ett metallhjärta som har texten "hand made with love".


Igår var det julmarknad i stan och jag var där och sålde mina tunikor, halsband och väskor. Det var jättekul och många härliga kunder kom och pratade en stund, tre damer som själva har en blogg Hantverkarglädje , Tilkkureppu och Käranån var också och hälsade på mej. Tack till alla som kom och bytte några ord, ni förgyllde min dag!!!


8 kommentarer:

  1. Tyylikäs! Tykkään kankaasta!

    SvaraRadera
  2. Iiiihana! Minä niin pidän nopista pilkuista ja marikankaista. Mutta pilkkuja olisikin ollut liikaa, jos koko laukku samasta kankaasta. Musta tekee hyvät raamit pilkkukankaalle. Todella tyylikäs, kyllä ruottalaiset nyt ihmettelee!

    SvaraRadera
  3. Tässä taas uusi ihanuus sinulta. Hillityn tyylikäs, niinkuin tekijänsäkin. Paljon vaihtoehtoja sisäpuolella, pysyy tavarat järjestyksessä, hyvänkokoinen.

    SvaraRadera
  4. Vilken jättefin väska! Kan tänka att du inte har en enda tunika kvar efter marknaden.

    SvaraRadera