21 jan. 2016

Brrrr så kallt vi har det

Vintern håller sitt grepp så det knakar i knutarna och då är det skönt att sitta och sy i stugvärmen.
 Som jag skrev i mitt förra inlägg så hade jag startat upp ännu en väska med romantiskt tema och här är den fix och färdig

 Blev en axelväska, nästan så att den påminner om en gammaldags hattask. Baksidan har ingen ros men dock samma ram

 Jag har quiltat baksidan med tråd i två olika färger och så har jag satt en bomullsvadd under så att quiltningen skulle sjunka in en aning och göra det mera tredimensionellt, men det syns tyvärr inte på bilden

Axelremmen har jag fäst med dubbla knappar i bägge sidor, knapparna är samma blåa nyans som tyget i väskan och så har de dessutom vita prickar

 Botten/sido-delen har jag quiltat på samma sätt som väskans baksida med två olika färgers tråd. Fällde in en passpoalremsa i samma tyg som rosen.

 Rosen med tillhörande blad har jag fäst med vliesofix och sedan bara zick-zackat runt

 Det är två olika rostyger som jag satt som en ram

I dragkedjans kläpp fäste jag ett beige band och en rosa träpärla

 Den här väskan är av det bångstyrigare slaget och vägrar öppna käften större än såhär av sej själv så det blev inge vidare bild av insidan, är svårt att ta foto och hålla den öppen samtidigt, vi får nöja oss med det här. Den har iallafall en stor och en liten ficka på bägge insidor

Måste ta en paus med romantiska rostyger ett tag nu och istället sy något i rött och vitt, fortsättning följer i nästa inlägg.

15 kommentarer:

  1. Jättefin rosväska du sytt! Som vanligt väldigt fina detaljer!

    SvaraRadera
  2. Beautiful work! Lindo trabalho

    SvaraRadera
  3. Ruusuinen romanttinen laukku, ihana! Lauantaina nähdään:)

    SvaraRadera
  4. Hurmaava pikkuveska! Sellainen suloinen hatturasia tai muu kaunsi rasia tulee minullekin mieleen. Oletko muuten ikinä laskenut kuinka monta laukkua olet tehnyt? Ehkä sata. Punavalkoisessa työssä olet kiinnittänyt tai koristanut polvekenauhaa hauskasti. Sitä en heti tunnistanut perusnauhaksi.

    SvaraRadera
  5. Härligt fin väska du har här. Fattar inte att du har en sån enorm fantasi.
    Ja kallt har vi nog här också så det räcker, var just 29-. Passar som du sa att sitta vid symaskinen för det har jag också sysslat med i dag. Ha det gott.

    SvaraRadera
  6. En kjempesøt roseveske du har sydd. :-)

    SvaraRadera
  7. Kjempefin vekse. Du har stadig nye designideer. Spennende med de overlappende delene på baksiden!

    SvaraRadera
  8. Ännu en bara så underbar väska! Den är sååå ljuvlig!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  9. Fast jag har sett det många gånger, så aldrig kan jag förstå att nån kan sy så snyggt! Respekt! Resultaten är alltid så väldigt vackra!

    SvaraRadera
  10. Din romantiska väska är ljuvlig, tycker jag!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  11. Työsi ovat aina niin kauniita ja äärimmäisellä huolellisuudella tehtyjä. Ihana tämäkin.

    SvaraRadera
  12. Aldrig sinar din fantasi!!! Det är jag glad över... för då har jag nåt att se fram emot när jag till äventyrs sätter mig vid datorn en stund. Det är lika spännande var gång!

    Den runda kommer att lysa upp gatan den får vistas på det är helt klart!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Niin ihana tämäkin tekemäsi. Olet kyllä laukkumestari.

    SvaraRadera