24 juni 2016

Midsommar

Passligt till helgen fick jag den här sommarväskan färdig
 Jag sydde upp den till kursen jag hade i Uleåborg, men lämnade den halvfärdig så att jag bättre kunde visa olika arbetsskeden

 Det är en modell med metallbyglar i väsköppningen så den har bra fason

 Dragkedjor i öppningen

 Trädde i smala satinband och träpärlor i dragkedjornas kläppar

 Applikationen på framsidan har jag sytt med tät zig-zag söm

 Väskans baksida har jag quiltat med tråd i samma grönt och rosa som applikationen på framsidan

 En ficka på båda sidor av fodret och lite brodyrband i kanten. Blev inte så bra bild från insidan i det starka solskenet

Önskar alla en riktigt fin midsommarhelg!!!!!

8 kommentarer:

  1. Ihana kesäkässi! Mitä käytät kassin täytemateriaalina (vanua tai jotain muuta), kun kassi asettuu tukirautojen kulmissa noin kauniisti?

    SvaraRadera
  2. Waude! Oikea kukkakimara.

    SvaraRadera
  3. Voi miten suloinen! Tuon kanssa voisi seiskolle juhannusruusupensaan vieressä ja olisi niin täydellistä.

    SvaraRadera
  4. Kjempeflott veske har du sydd. Jeg liker veldig.
    Jeg kunne bruke en riktig god veske sy kurs :-)))
    Ha herlig søndag fortsatt. Vi har så deilig været.
    Hele tiden utenfor... spise, snakke, le og
    jeg hadde en fin tur med sykkel :-))
    Hilsen fra Viola

    SvaraRadera
  5. Wau! Ihana laukku, oikein juhannuskassi! Kukat ovat niin kauniita!

    SvaraRadera
  6. Kaunis! Hienot aplikoinnit ja hempeä väritys, kaikki kohdallaan:)

    SvaraRadera