31 aug. 2016

Rosa igen

Som många säkert märkt är jag väldigt förtjust i rosa och jag njuter verkligen när jag får jobba med tyger i den färgen. Måste ju bara bli en väska i rosa igen
 Framsidan har en applikation 

 Och baksidan är endast quiltad, inga konstigheter här

 Gjorde applikationen ganska så diskret

 Träknappar på axelremmarna

 Likadana knappar håller dragkedjans ändar på plats och i kläppen har jag trätt ett band och en träpärla

 Dragkedjans andra ända

 Väskan har dubbla axelremmar

 Applikationen har jag fäst med tät sick-sack och så har jag broderat förhand med moulinégarn

 Dragkedjan är infälld med en list på bägge sidor

 Och då man öppnar dragkedjan hittar vi ett randigt foder och två fickor

 Fickornas överkant har fått en remsa i mörkrosa samt en knäpplänk i samma tyg

Ja det var den väskan det. Mina kurser börjar i nästa vecka och den här modellen kommer vi att sy på en av dem, hoppas att deltagarna nappar på och vill göra en åt sej själv :o)

Ni skall ha en fin början på september månad!!!!

11 kommentarer:

  1. Niin kaunis kassi taas, olet sinä taitava tekijä!!
    Pitäähän sitä vaaleanpunaista aina olla edes pieni ripaus, näin syksylläkin:)

    Mukavaa syksyn alkua myös sinulle!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar väska!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  3. Ihanaa mukana kannettavaa taidetta. Vaaleanpunainen on hyvä väri.

    SvaraRadera
  4. Hieno laukku taas ja kauniita yksityiskohtia. Vetoketjun päät olit kiinnittänyt kivasti.

    SvaraRadera
  5. Så vackert ,fina detaljer ,jag länkar till dig ,jag tänker försöka få mera kunder till din kurs ,kramen Nette

    SvaraRadera
  6. En kjempefin veske du har laget! :-)

    SvaraRadera
  7. Nydelig eske og så forsegjort den er.

    Lekkert i rosa :-)
    Ha en flott helg!

    SvaraRadera
  8. Taidokkaat aplikoinnit ja kirjailut! Kaunis laukku!

    SvaraRadera
  9. Den var jättefin i rosa och allt
    Den blir säkert lika fin i blått.
    Tack för inspiration.

    SvaraRadera